Marketing forradalom?

Az alábbi kis történet görbe tükröt tart bizonyos marketingesek felé. Nem gondoltam volna, hogy egy napon általam elismert személlyel kapcsolatban fogom példaként felhozni.

No, de lássuk a sztorit:

Élt, éldegélt egy egy pásztor, aki a határban nap mint nap a juhait legeltette.
Minap megáll mellette egy újszerű Audi. A vezetője egy Armani öltönyös, magabiztos fiatalember.
..

Megszólítja a pásztort:

- Ha megmondom magának, hogy hány juha van, nekem ad egyet?

A pásztor ránéz a fiatalemberre, aztán a békésen legelésző nyájra, és
nyugodtan azt mondja:
- Rendben.
A fiatalember odamegy az Audihoz, összeköti a mobiltelefonját a
notebookjával, az Interneten felmegy a NASA oldalára, GPS
helymeghatározójának segítségével letölt egy megfigyelő műhold képet a
környékről, megnyit egy adatbankot, egy szkennelő-programmal,
összeszámolja a juhokat, majd egy 15 oldalas jelentésben kinyomtatja,
aztán odafordul a pásztorhoz és azt mondja:

- Pontosan 93 juha van itt a környéken.

- Igaza van, - válaszolja a pásztor. Válasszon ki egy juhot magának.

A fiatalember kiválaszt egy nem túl nagy, de szép bundájút, beteszi
az Audi csomagtartójába.
A pásztor ránéz, egy kicsit gondolkozik, aztán megszólal:

- Ha megmondom magának, hogy mi a foglalkozása, visszaadja?

A fiatalember nagyképűen rábólint.

A pásztor erre azt mondja:

- Maga marketing tanácsadó.
- Miből jött rá? - kérdezi.
- Nem volt nehéz. - feleli a pásztor.

- Először is: idejön anélkül, hogy bárki  hívta volna.
Másodszor: egy juhot akart fizetségül, hogy megmondja nekem azt, amit egyébként is  tudtam. Harmadszor: fogalma sincs arról, amivel én foglalkozom.

Úgyhogy most adja szépen vissza a pulit!


Eddig tartott egy tanmese, a továbbiakat  pedig mindazok figyelmébe ajánlom, akik tegnap eljutottak a profin beharangozott Pálinkás Róbert féle Online Marketing Forradalom című tréningre, illetve azoknak is, akik szerencsésen kimaradtak ebből.

Miről is volt szó? Pálinkásék Online Marketing Forradalomnak minősítenek egy -eddig is ismert és használt- internetes fizetési eljárást, sőt még összekötik egy olyan -ugyan csak újszerűnek beállított- előfizetéses rendszer propagálásával, amelyről már Nicholas Victort jó két éve beszélt egy szeminárium keretein belül.

Miért jutott eszembe mindez? Azért mert tegnap valamivel több mint háromszázan ültünk egy fülledt konferencia teremben a csodát várva Pálinkás Róbert és Surányi Ferenc előadásán.

Ehelyett közhelyeket puffogtattak, a saját fejlesztésű -nem kevés pénzért birtokolható- megoldásrendszerüket (Marketing Mérnök 2.0) propagálták és mindeközben mi fizettünk az előadásért. Pénzünkkel, időnkkel.

Bosszús vagyok, de megérdemeltem ezt a leckét, hiszen bedőltem a hangzatos címnek és feltétel nélkül hittem Pálinkáséknak.

Tanulságos ez a számomra, megosztom veled is sommás véleményem: Ma, amikor egyre többen, akarnak eladni neked, nekem ötleteket, megoldásokat, nem árt ha óvatosak és kritikusak vagyunk ezekkel kapcsolatban!

Megosztás:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS


5 hozzászólás


    Szabó T. Péter

    2011. július 28. csütörtök

    Sziasztok!

    Tudjátok én is ott voltam tegnap és osztom Tamás meglátását. Talán annyival egészíteném ki, hogy az, ami működik Amerikában, -már számtalanszor bebizonyosodott, hogy- nálunk nem megy, vagy csak döcögve.
    Egyébként a bicska akkor nyílt ki a zsebembe, amikor még az elején bedobták azt a csöpögős dumát, hogy "Ugye te is szeretnéd, hogy a tengerparton üldögélj, miközben a teljesen automatizált rendszered termeli a halom pénz neked."
    Nem akarom itt leleplezni, hogy konkrétan miről is volt szó tegnap, de ma reggel elkezdtem keresni a neten és az, amit forradalomnak állítanak be, azt már egy csomó vállalkozás kínálja, s még több használja is.
    Ennyit az on-line marketing forradalomról.

    Vincze Éva

    2011. július 28. csütörtök

    Akkor ez a történet hasonlít a Király új ruhája című mesére is?! Szőtték, szövögették láthatatlan szálakból, a király ebben ment a felvonulásra, sokan dicsérték az új ruháját, mígnem egy gyerek elkiáltotta magát: A királyon nincs is ruha!
    Hú de ciki!

      Szőke Tamás

      2011. július 28. csütörtök

      Kedves Éva!
      Azt nem mondanám, hogy ezeken a királyokon nem volt ruha. Hasznos információkat mondtak, csak nekem eddig a forradalmakról egészen más elképzelésem volt, s az, amikről itt szó esett egyáltalán nem forradalmiak.

    Huszák Tamás

    2011. július 31. vasárnap

    Sokkal, de sokkal többet vártam ettől az egésztől, én is… Amilyen "beharangozást" kapott ez az egész, azt hittem, hogy a szám legalább három napig tátva fog maradni! Éjszaka nem tudok majd aludni a rettentő nagy hírtől, és alig várom, hogy elkezdjek dolgozni azon, hogy én hogy is vegyem ki a részem ebből a hihetetlen forradalomból. Csak egy dolog tartott vissza attól, hogy nem jöttem el az első szünet után; az hogy ezért az egészért teljes árat fizettem. Igen, itt jön elő az, amit Tamás is írt, hogy az időnkkel és a pénzünkkel játszottak ezek az emberek (és akkor még az odautazásom költségét nem is számoltam). Nem egy, nem két előadáson vettem részt, de ennyire még nem csalódtam egyikben sem.
    Igen, nyugodtan kimondhatom én is "Bosszús vagyok…!"

    Baráth Gergely

    2012. április 21. szombat

    Extrém marketing kampány néven az ország legismertebb marketinges szakemberei – nem titkoltan jelentős részvételi díj ellenében- azt vállalták, hogy a résztvevő cégeknek, vállalkozásoknak nem csak a marketing kampány tervét készítik el, de részt vesznek a kivitelezésben is. Állításuk szerint eddig soha senki nem próbált meg ilyen marketingstratégiát végrehajtani, ezért úgy ígérték, hogy a teljes kampányt a nagy nyilvánosság előtt, úgymond élő adásban fogják kivitelezni. A résztvevőknek azt ígérték, hogy mindezzel extrém eredményeket érnek el, de legalábbis a korábbi bevételeiket megsokszorozzák.
    Amennyiben nem hallottál még erről a nagy visszhangot kiváltó kampányról, vagy nagyon is sokat hallottál, esetleg szerettél is volna rajta részt venni , de nem tudtad nyomon követni az ígért nagy nyilvánosságú eseményt, az nem a Te hibád!
    Ha ellátogatsz az extrém marketing hivatalos honlapjára a következőket láthatod:
     http://www.marketingzseni.hu/pages/page.php?pa=ee02f7e0-5839-a15e-105d-4c741bede7f5&sr=CTstdP
     
    Hamarosan további információkat találsz majd ezen az oldalon – látogass vissza néhány nap múlva!
    Ez a felirat olvasható 2010 augusztus- szeptembere óta!
    Egyetlen médiumban sem jelent meg róla egyetlen sor sem! A résztvevő cégekről sem a kidolgozott kampányokról, sem a vállalt extrém eredményekről.
    Úgy gondoltuk itt az ideje kielégíteni az extrém marketing kihívás kampány, és úgy általában a marketing iránt érdeklődők kíváncsiságát. Egyben segítséget szándékozunk nyújtani azok számára is, akik most tervezik cégük, vállalkozásuk marketingjét, és ehhez szakember segítségét szeretnék igénybe venni!
    Az Extrém marketinges voltam…. címmel hamarosan induló honlapunkról a legapróbb részletekig tájékozódhatnak a kampány részleteiről az el(nem) ért eredményekről egy résztvevő cég hiteles beszámolója, és a teljes dokumentációja alapján.
    Ajánljuk mindenkinek a figyelmébe, főleg azoknak, akik még nem választottak szakembert, és szeretnének tanulni mások kárából…
     

Hagyj üznetet


Név

Email(nem publikus)

Weboldal

Üzenet